להיות מרצה מבוקש: אילו סוגי הרצאות ומרצים יש ומה צריך כדי להצליח בכל אחד מהסוגים


01 May
01May

עולם ההרצאה מעולה לא היה לוהט יותר. כל יום מצטרפים עוד ועוד אנשים שהיו רוצים להופיע על במות.
איזה סוגים של הרצאות יש, איזה סוג של מרצים, מה נחשבת הצלחה ומה צריך כדי להצליח בכל אחד מהתחומים
מדריך


סוג הרצאה: Motivation Talks - הרצאות השראה ומוטיבציה
סוג מרצה: המניע לפעולה (The motivator)
מה נחשבת הצלחה: הרצאות רבות בחודש, חשיפה גדולה, הרבה אנשים שמכירים את השם וממליצים
מה צריך כדי להצליח: להבין שזה עסק. לא בונים אותו ביום אחד. המון אמונה בדרך. התמדה בדרך. לשפר כל הזמן את ההרצאה ברמת התוכן ולשפר את מיומנויות ההצגה ע"י המון מופעים (הרצאות). 50 הרצאות ראשונות זה בכלל נחשב התחלה. רק איפה שהוא אחרי 150-200 הרצאות, זה מתחיל לקבל שיוף מקצועני (כמו שחקן...שחקן חדש, רק אחרי שהוא שיחק ב 100-150 הצגות מלאות על במה הוא נחשב שחקן משופשף.)



סוג הרצאה: Investors Pitch - פרזנטציה למשקיעים
סוג המרצה: יזם המצוי
מה נחשבת הצלחה: גיוס של כספים לפרויקט, חברה, מיזם או רעיון.
מה צריך כדי להצליח: רעיון ממש טוב, המון להט ואמונה ברעיון הזה, כתיבה ושכתוב של הפיצ' עצמו עד למושלמות ואימון מול עובדים, חברים, משפחה- וגם מול משקיעים שאין להם עניין בפרויקט אבל יוכלו להצביע על כשלים בהצגה עצמה ויעזרו לשפר אותה.  


סוג הרצאה: Talk to Sale - הרצאות שיווקיות, עסקיות, הרצאות מכירה
סוג המרצה: בעל עסק/ יזם/ בכיר שכיר בחברה או בעל שליטה- מומחים בתחומם שיש להם פתרון להציע
מה נחשבת הצלחה: גיוס לקוחות חדשים בעזרת ההרצאה / מכירות על במה/ בניית מוניטין / חשיפה
מה צריך כדי להצליח: שיטה שעובדת (כלומר יש הוכחות מוכחות שהשירות או המוצר יודע / מסוגל לקחת את הלקוחות מנקודה א' לנקודה ב' ולהשיא תוצאות,  הרצאה שיווקית ממה ממש טובה, מהודקת במסרים שלה, שהדובר/ת התאמנו עליה לפחות 10-20 פעם,  קהילה חמה- האנשים ששמעו את ההרצאה יש להם צורך אקוטי בפתרון המוצע,  הצעת מכר טובה- הצעה שאי אפשר לסרב לה שמציע את הפתרון באופן מלא ונכון לקהל היעד.  

רוצים לשמוע איך הופכים מומחיות להרצאת דגל מניבה?
הירשמו כאן להדרכת זום חינמית 


סוג הרצאה:  ישיבות הנהלה ודירקטוריון (יותר נכון לקרוא לזה פרזנטציה)
סוג המרצה: חברי הנהלה , שכירים בכירים, מנכ"לים
מה נחשבת הצלחה: תלוי מה האג'נדה של המנהל, זה יכול להיות - להעביר תוכנית הרחבה או קיצוץ בחברה, זה יכול להיות גיוס של כסף לפרויקט מסוים או הסכמה של הדירקטוריון למהלך עסקי מסוים.
מה צריך כדי להצליח:  כאן יש לי דוגמא נהדרת מלקוחה שעבדתי איתה, סמנכ"לית שיווק בכירה מאד בחברה בינלאומית מוכרת בכל בית בתחום התעופה. הסמנכ"לית היתה צריכה עוד כ- 100K$ לתקציב השיווק שלה, והיא ידעה מראש שהיא צריכה להציג את זה בישיבת הדירקטוריון הקרובה. מה שעשינו ביחד הוא ממש לחשוב על איזה טיעונים היא מביאה - לשאלה "מדוע את צריכה עוד כסף" . כמו כן, הצגנו את ההצלחות הקודמות שלה - כלומר הוכחנו שהיא אכן יודעת להביא תוצאות, והראנו מדוע הפעם - צריך עוד כסף בכדי להצליח. התוצאה היתה שהיא קיבלה כמובן את תוספת התקציב.  כדי להצליח בזה, צריך לפתח מנהיגות, יכולת העברת מסרים ברורה, וכמובן תוכנית או מתווה שמסייע לחברה. 


סוג הרצאה: TED Talk - הרצאה על במה רשמית של TED או הרצאה דמויית TED
סוג מרצה: אדם המעוניין בהשפעה רחבה, ובניית מיתוג אישי יוצא דופן
מה נחשבת הצלחה: הרצאה על הבמה הנחשקת מכול.
מה צריך כדי להצליח:
להבין מה האמירה האוניברסלית ומהותית שלך, סיפור חיים אינו מאושר ע"י TED. לא מעלים אנשים שאומרים שהם מרצי מוטיבציה, אלא חוקרים, יזמים שעשו שינוי גדול, רופאים, בעלי חברות - עם אמירה מגובשת ומדויקת לגבי משהו שמשפיע או משליך על האנושות כולה. מה עוד צריך לעשות? כתבתי על זה מאמר שלם.
כאן אפשר לקרוא אותו. 


סוג ההרצאה: פרזנטציה בכנס מקצועי / שיווקי
סוג המרצה: מנכ"לים, סמנכ"לים, מומחים, בעלי חברות, עצמאיים
מה נחשבת הצלחה: אם הכנס הוא כנס החברה, אז כנס מוצלח, שהתכנים בו מעניינים וההפקה משויפת.
אם הדובר משתתף כנותן חסות בכנס שאורגן ע"י מישהו אחר- הצלחה תחשב- כמה לקוחות חדשים גוייסו או כמה המותג התחזק בעקבות ההשתתפות בכנס
מה צריך כדי להצליח:  ברמה הפרפורמנס על הבמה, צריך מסר מאד חד וברור, הרצאה קצרה וקליטה והמון המון חזרות ואימונים לפני העליה לבמה. ברמת ההפקה, יש פעולות שצריך לעשות לפני, במהלך ואחרי הכנס כדי להפיק ממנו את המקסימום.



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.