17 פרמטרים בינלאומיים למדידת דוברים מקצועיים (חלק ב')


01 May
01May

פרמטרים של תוכן, מסר ומיקוד

1. האם המרצה יודע את התוכן שלו? תתפלאו, יש אנשים שמעזים לעלות על במות לא מוכנים

2. האם הוא מתאמץ להיזכר בטקסט [רואים את זה ושומעים את זה] או מדבר חופשי ושולט בתוכן?

3. האם המסר מחודד, ברור, נהיר - או שמא יש קפיצות ידע, חוסר השלמה ברעיונות [לא מסיימים רעיון אחד וכבר קופצים לרעיון הבא בתור]

4. איך הפתיחה של ההרצאה? האם היא חלשה? אולי פותחים את ההרצאה בגמגום או בהתנצלות? האם ברור לקהל לאן הם הגיעו ומה הולך להיות בהרצאה? האם התועלת מודגשת? האם המרצה מעדכן את קהל מה עומד לקרות ועם מה הם יצאו בסוף?
או אולי צוללים ממש בהתחלה לתוך "פסקה שלישית" בלי כותרת, כותרת משנה, פסקה הראשונה והשנייה והקהל הולך לאיבוד...

5. האם המרצה שולט בטכניקות להעברת מסרים כגון: לספר סיפור, להפעיל קהל, לשאול שאלות, לעורר רגש, לדבר לקהל במושגים של הקהל [ולא במושגים של עצמו] ?

6. האם יש חזרה עקבית על מסר העל של ההרצאה? האם כל רעיון נמסר באופן מלא ושלם ומובן?
האם עקרונות או תובנות נמסרות באופן מסודר ומלא או שיש התפזרות, מועברים עשרות מסרים וכל מסר כזה, נקטע באמצע בלי להעביר את הרעיון השלם?

7. שימוש בפתורי שכנוע ושיווק
זה כבר לא פרמטר אוניברסלי רגיל , זה כבר פיתוח אישי שלי.
אם ההרצאה היא שיווקית, עלינו להעביר את הקהל מסע מנקודה A לנקודה B.
מסע של הדגשת הפער בין מצוי ורצוי בכדי שנוכל לעורר תאבון למוצר או שירות נוסף.

אחרי הכל , הרצאה שיווקית היא פלטפורמה לקידום אישי ועסקי.
האם המרצה הכניס מספיק כפתורי שיווק ושכנוע על מנת להפוך את התוכן שלו למעורר תאבון?

הערת סיום:
אולי נראה או נדמה שאם יציידו מישהו עם הרשימה הזו, הוא יוכל להגיע
לראות מרצה ולעשות לו ניתוח הרצאה... אז זהו... שכנראה לא.
רשימה זו גובשה ע"י אנשים שראו אלפי מרצים בחייהם.
כותבת זו , ראתה בימיה יותר מ 10,000 הרצאות.

לראות את כל זה ולשים לב לעוד עשרות דברים קטנים זו מיומנות נרכשת שלוקחת שנים. :-) 
אבל זה בטח יעזור לך להשתפר בהרצאות שלך אם תתחיל/י לשים לב ולשים זרקור כל פעם על משהו אחר כשאת/ה עולה על במות. 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.